Assalamualaikum . Selamat Datang ke ceritabudakkanta.blogspot.com . Terima Kasih kerana melawat dan follow blog buruk ni . Akan saya hargai jasa anda .HEHE :) be happy here k .:)THANK YOU .

Klik Sini :)

Biar Mimpi Sampai Ke Bintang



Alyah adalah seorang gadis remaja biasa yang baru menerima keputusan SPMnya. Dia bermimpi untuk menyambung pelajarannya ke pengajian tinggi, tetapi oleh sebab pemikiran ibunya, Peah, yang masih kekampungan yang mengutamakan anak lelaki, Alyah terpaksa mengikut kehendak ibunya untuk menolong di gerai ayam mereka di pasar.

Andy Rasputra adalah seorang anak jutawan dari Bandung yang menetap di Malaysia. Dia rimas dengan kehidupannya di Malaysia kerana dia merasakan semua orang yang ingin berkawan dengannya adalah disebabkan kekayaannya.
Pada suatu hari Andy mengambil keputusan untuk berpura-pura menjadi miskin dengan pertolongan bekas pembantu rumahnya, Mak Yam. Sementara itu, Kinah, kawan baik Alyah menyuruh Alyah berpura-pura menjadi kaya agar dia tersangkut dengan teman yang kaya supaya impianya tercapai. Alyah dan Andy bertemu melalui laman facebook dan mula jatuh cinta. Andy akhirnya memberitahu hal sebenar tentang dirinya kepada Alyah, ketika Alyah ingin memberitahu keadaan sebenar, dia dihentikan oleh Kinah. Tetapi segala-galanya terbongkar apabila ibu Alyah menyangka yang dia akan menjadi GRO. Apabila Andy mendapat tahu keadaan yang sebenar, dia amat kecewa dan berlalu meninggalkan Alyah.



Hey-2 You . Okay . Mau cakap pasal Telemovie yang menggabungkan artis Malaysia dengan Indonesia ni . Randy Pangalila ? Kenal tak ? Okay . Cerita ni akan disiarkan di Astro Ria pada 22 Disember ni . Randy berganding dengan Elfira Loy ? woo . Untung Elfira . :) Tengok die punye trailer Macam best je . Macam je lha . Haha . So Jealous with Elfira . Haha . Untung lha kan dapat belakon dengan laki hensem ni .
Okay . Tak tahu nak type ape lagi kan .
Terima Kasih Sebab Bace Entri Budak . Menarik ? Like lha .