Assalamualaikum . Selamat Datang ke ceritabudakkanta.blogspot.com . Terima Kasih kerana melawat dan follow blog buruk ni . Akan saya hargai jasa anda .HEHE :) be happy here k .:)THANK YOU .

Klik Sini :)

Everybody in Stress .

Heyy-2 . Selamat Sejahtera follower-2 and reader-2 sekalian . Are u in stress ? Huh ? Stress with your love story ? Stress with your family konfliks ? With your friend ? Haha . Jangan nak stress sangat lah kan . Okayy . Aku ni lagi stress dengan macam-2 masalah walaupun umur aku baru setahun jagung . But , aku kekadang rileks je . Nak tau apa yang aku buat bila stress melanda ? 
Huhh . Nak tahu ? But , cara aku ni sengal sikit . 
Bila korang stress korang try tarik nafas , then hembus ( jangan tarik nafas tak hembus-2 pulak , laen jadi nye kang . Haha . ) Then , korang boleh mula kan aktiviti korang dengan makan-makan . Dengan cara korang pergi makan pun boleh reda kan sikit stress korang tu . Especially chocolate . Huyoo . 
Then , korang nyanyi-2 lah apa-2 lagu pun . Lagu twinkle-2 pun jadi untuk hiburkan sikit hati korang tu . Hmm . Dengan cara korang mengorek lubang hidung korang pun boleh kurangkan stress . . ( ehh-2 . tak tipu . ni fakta tau . ) Kotor ? eleyhh . macam la korang tak pernah korek hidung sebelom ni .
Then , kalau cara Islam pulak korang just berzikir banyak-2 , berdoa , amek air sembahyang , or what ever lah . Then bile stress dah reda , baru lah korang try selesaikan masalah korang tu sedikit demi sedikit . Okayy ? Haha . Okayy . That's All . Babaii . 



Terima Kasih Sebab Bace Entri Budak . Menarik ? Like lha .